Friday 17 February 2023

Kejohanan Bola Sepak & Bola Jaring PPDa Tertutup 2023

 

Berkampung selama 3 hari di padang dan Dataran SKTPP sedikit pun tidak membuat murid-murid patah semangat dalam mengungguli pertandingan sebagai juara. Tahun ini, ada kelainan kerana menggabungkan 2 aktiviti permainan yang besar iaitu bola sepak & bola jaring. Berbeza dengan tahun-tahun sebelum ini.

Seperti yang kita sedia maklum, kehidupan yang sihat amatlah penting dalam kehidupan seharian. Seakan-akan telah menjadi rutin setiap tahun Unit PPDa SKTPP mengadakan kejohanan seperti ini.  Program yang berasaskan sukan ini dikenali sebagai 'Kejohanan Bola Sepak & Bola Jaring PPDa" telah mensasarkan murid Tahun 4, 5 & 6 sebagai peserta.

Objektif program kejohanan ini dan diharapkan ianya tercapai demi kecemerlangan murid SKTPP seperti berikut;

👏Mengeratkan perpaduan dan hubungan antara murid

👏Melahirkan murid yang bergiat aktif dalam aktiviti sukan bola sepak dan bola jaring

👏Memupuk semangat kesukanan dan disiplin diri

👏Mencungkil bakat-bakat baru murid dan sebagai persediaan menyediakan pasukan sekolah yang cemerlang

👏Menjauhi gejala Dadah, Alkohol, Rokok, Vape, Inhalan & HIV/AIDS (DARVIH)

Lagi maklumat lanjut berkaitan aktiviti kejohanan di dalam Buku Program Kejohanan Bola Sepak & Bola Jaring PPDa 2023.

Laporan bergambar sepanjang perlawanan dijalankan dirakam bagi mencipta kenangan buat pemain dan sekolah. Terima kasih juru lensa kamera yang begitu giat aktif mencari angle yang menarik untuk tatapan semua. 

Perlawanan Bola Sepak dan Bola Jaring antara kelas bermula dari 14-16 Februari (Selasa - Khamis). Penyelaras bersama-sama jawatankuasa kejohanan telah bertungkus-lumus dalam memastikan kejohanan ini berjalan dengan lancar.  

   👏Sebahagian gambar dan video sepanjang perlawanan Bola Sepak & Bola Jaring👏










                        

Majlis Perasmian Penutupan & Penyampaian Hadiah telah dijalankan pada 17 Februari 2023 (Jumaat) hari terakhir sekolah dan telah dirasmikan oleh Pn Hajah Rohaidah bt Mohd Ali (Guru Besar SKTPP). Terima kasih kepada Tn Hj Khairul Azhar bin Muhammad Suffian (YDP PIBG), Pn Norma bt Saad (NYDP PIBG) dan En Mohd Zamri bin Hassan (Pengerusi Soccer Star) kerana sudi hadir bersama-sama dalam majlis pada hari ini.

          👏Gambar sepanjang majlis perasmian penutupan dan penyampaian hadiah👏











Tanpa kerjasama yang padu tidak mungkin kejohanan seperti ini dapat dilaksanakan dengan jayanya. Terima kasih kepada semua JK yang telah bertungkus-lumus memastikan kejohanan ini dapat dijalankan seperti yang dirancang. 


"Thumbs Down" tidak pernah dilupakan. Semoga murid-murid SKTPP kekal dengan benteng Benci Dadah yang telah ditanam dalam minda bermula 2014 lagi.






No comments:

Post a Comment